Friday, May 3, 2013

'Majini' Zalogaji

 
 



Obicno pisanje nekog posta je puno vise nego sami recept i kako je nesto napravljeno. Ovaj put mi je bas uzelo vremena da stavim neku 'rijec na papir'. Ne zbog nedostatka dogadjanja oko ovih 'zalogaja', nego naprotiv.
 
Ne mogu da odlucim da li da pisem o Majinom blogu sa koga sam 'ukrao' ove recepte, ili da pisem o dragim prijateljima Mitrovicima, Mosticima, Dzinovicima i Erakovicima sa kojima smo ovo i probali, ili da pisem o mom badzi koji me je pitao prije neku noc da li ima nesto na blogu za njega jer sprema 'party' pa mu treba neka ideja... I na kraju nista i ne napisah...


Kod rolnica sam napravio male promjene kod palacinaka u odnosu na Majin recept. Koristio sam integralno brasno, bez soli, bezmasno mlijeko, kao i tunjevinu u vodi, ne u ulju. Ocigledan razlog je izbjegavanje masnoce i soli, tako da zadovoljava ishranu 'srcanih bolesnika'.



Za polentu sam koristio 'blue cheese', koji je bio malo vise na intenzivnijoj strani, kako mirisa, tako i ukusa. Iduci put cu probati sa nekom drugom vrstom sira. U svakom slucaju recepti za cistu 10-ku.



A ako me pitate sa cim bi bilo najbolje probati ove zalogaje, odgovor jednostavan.

Jedno jare od 10 kila, rotirano na visokim temperaturama oko 3 1/2 sata je super kao prilog!


 
 
 
Palenta Kockice sa Gorgonzolom
Sastojci:za podlogu
200 g instant palente
800 ml vode
1 kašičica soli

za fil
300 g čvršćeg kravljeg belog sira
100 g gorgonzole ili drugog plavog sira
1 jaje

za dekoraciju
krem sir, preporučujem A la kajmak
peršun

Postupak:
1. Staviti vodu sa kašičicom soli da provri, sniziti temperaturu ringle, dodati palentu malo po malo stalno mešajući, kuvati dva minuta. Od toga odvojiti 2-3 kašike, a ostatak rasporediti po manjem četvrtastom plehu, otprilike 20x30 cm. Raditi sve dok je palenta topla, tad se lako oblikuje i poravnava.

2. Sireve izgnječiti zajedno sa palentom odvojenom u prvom koraku, dodati jaje, dobro izmeštati pa razmazati preko podloge. Peći u rerni oko 30 minuta na 180°C da se fil stegne i blago zarumeni.

3. Kad se ohladi obrubiti ivice, pa seći na manje kocke, otprilike 3x3 cm. Dobiće se oko 45 komada. Ukrasiti cvetićem od krem sira istisnutim kroz dresir kesu i zvezdasti nastavak, a na svaki staviti listić peršuna.
 
 
Palacinke Rolnice sa Tunjevinom
Sastojci:za palacinke
1 jaje
200 g integralnog brašna
225 ml mleka bez masti
225 ml vode
malo ulja za podmazivanje tiganja

za fil
3 konzerve tunjevine u vodi

za dekoraciju
pera vlasca

Postupak:
1. U sud sipati brašno, jaje i polovinu jedne tečnosti. Razmutiti varjačom da se dobije glatko testo bez grudvica. Dodati ostalu tečnost, u dva-tri navrata.

2. Dobar teflonski tiganj nauljiti sa par kapi ulja pre svakog izlivanja testa. Jednu kutlaču testa sipati na tiganj i brzo razliti. Peći sa jedne strane dok ivice ne počnu da se odvajaju i odmah okrenuti. Sa druge strane peći bukvalno 10 sekundi, i odmah vaditi napolje. Od ove mere dobije se 9-10 palačinki.

 
3. U blenderu izmiksati tunjevinu i premazati palacinke.
 
4. Palacinke uviti, odreazti krajeve i izrezati na 3 cm duzine.
 
5. Rolnice uvezati vlascem i servirati.
 


2 comments:

  1. Kako dobro izgeldaju palenta kockice, ja volim da je sir jači i da se lepo oseti! I light verzije palačinki mi se sviđaju. I prilog mi se sviđa ;))) Mada sam ja sam više za prasence, al' to je stvar navike :)
    Pozdrav Zoki!

    ReplyDelete
  2. Cao Majo, ovaj sir je bas bio 'jak' :).

    A palacinke sa integralnim brasnom su ispale super, tekstura im je sasvim drugacija nego sa obicnim brasnom.

    Za prilog ti moram reci, prvi pit je bilo jagnje, a onda prasence, pa sada i jare. Vise se ne sjecam ona prva dva priloga, pa cu morati sve ispocetka !

    Puno pozdrava

    ReplyDelete