Monday, October 1, 2012

Strast sa šećerom i cimetom


 
Ovo je post koji je prelomio da se vratim pisanju bloga. Sto zbog samog recepta, a vise zbog nacina na koji ga je Maxivida napisala. Citajuci njen blog, mogao sam da namirisem cinamon, morski orascic, nije mi trebala 'smellovision'...


Jednom napravljen, moji ukucani su imali iste reakcije kao i vjerujem kod svakog. 'Strast" je nestala u rekordnom roku.
Nego dosta price, ovaj post je napisan u okviru 'kuvarijacija'  za mjesec septembar, i ja bih trebao kao da dam moj sud o njemu. Pa evo, ako ga do sada niste napravili, ne znam sta cekate, a vi ne znate sta propustate. Ocjena 10+.
 Moje jedine male promjene u receptu su da sam koristio smedji secer, i rendao sam cinamon i morski orascic direktno po tijestu, tako da nisam siguran za kolicine, a tijesto sam pekao u staklenoj posudi, sto se moze vidjeti sa slika.


Recept prenosim u orginalu, bez mojih izmjena, ali sa mojim slikama :).


Za testo:


  • 370 g plus dve supene kašike brašna
  • 30 g šećera
  • kesica suvog kvasca
  • pola kašičice soli
  • 60 g putera
  • 80 ml punomasnog mleka
  • 60 ml vode
  • 2 jajeta, sa sobne temperature
  • 1 kašičica ekstrakta vanile
Za fil:
  • 200 g šećera
  • 2 kašičice mlevenog cimeta
  • pola kašičice muskatnog oraščića
  • 60 g putera, otopljenog dok ne pobraoni

U činiji u kojoj inače mesite dizana testa pomešajte dve trećine brašna, šećer, so i suvi kvasac. Zatim u šerpici otopite puter sa mlekom. Skinite s vatre i dodajte vodu i vanilin ekstrakt. Ostavite minut-dva da se još malo ohladi, pa sipajte u činiju sa suvim sastojcima. Originalni recept nalaže da se testo mesi špatulom, meni je to em zamorno, em dugo traje, pa sam koristila mikser sa spiralnim dodacima i sigurna sam da je potpuno svejedno koji metod ćete upotrebiti. Nakon što sjedinite testo, dodajte mu jaja, pa kada se i to poveže u glatku masu, postepeno mešajući dodajte ostatak brašna. Dobićete meko, pomalo lepljivo testo. Premažite ga uljem, prekrijte činiju plastičnom folijom, pa kuhinjskom krpom i ostavite da se diže sat vremena na toplom mestu.
Testo će se udvostručiti. Malo ga umesite sa još dve kašike brašna, pa ga izručite na brašnom posutu radnu površinu. Razvijte testo oklagijom u obliku pravougaonika, da bude debelo oko pola centimetra. Metalnu modlu za hleb obložite bakpapirom. U šerpici otopite puter i pustite ga da potamni, pa ga ravnomerno četkicom razmažite po testu. Pospite šećerom pomešanim sa cimetom i muskatnim oraščetom.
 
 
Isecite testo uzduž na šest jednakih traka i naslažite ih jednu na drugu, pa onda ovu gomilu popreko presecite na šest manjih pravougaonika. Slažite pravougaonike u modlu za hleb jedne do drugih i ostavite hleb da se digne još pola sata pre nego što ga stavite u rernu. Za to vreme, rernu zagrejte na 180 stepeni C.

 

 
Pecite hleb 30 minuta, dok lepo ne potamni. Važno je da hleb dobro ispečete, jer autorka recepta tvrdi da izgled ume da vara - da vam se čini da je gotov, a da je iznutra još uvek nepečen. Ipak, ne bi valjalo ni da ga prepečete... Dobro, znate već šta vam je činiti.

Pustite da se ohladi taman toliko da ne ispečete prste i kidajte. Šećer se na dnu modle za hleb karamelizirao sa cimetom i puterom, praveći hruskavu, lepljivu koricu. Nirvana.



 

 



 





8 comments:

  1. Zoki,
    Mnogo mi je drago sto te vidim, a strast ti je odlicno ispala!
    pozz

    ReplyDelete
  2. Bas fora izgleda tako u staklenoj posudi...

    ReplyDelete
  3. Jednostavno savrsen, bas je dobio finu, karameliziranu koricu... welcome back!:)))

    ReplyDelete
  4. E pa Zorane, baš te lijepo ponovno čitati! a o "Srasti" nemam što dodati!

    ReplyDelete
  5. Sve je jasno, to koliko je kolač dobar, al' jedno mi nije jasno - kako si rendao cimet?!

    ReplyDelete
  6. Hvala svima, 'it's good to be back".

    Majo, stapice cimeta na sitnoj rendi, isto kao i morski orascic. Ima puno intenzivniji miris svjeze narendan. Slikacu pa cu staviti slike danas, sutra...

    Pozdrav

    Zoran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obozavam ovakve stvari - odvalila sam se koliko je dobrooooooooooo!!!

      pozdrav Nena

      Delete