Sunday, January 1, 2012

Majine Reform Kocke


Prvo svima od srca sve najljepse u Novoj Godini zelim. 

U okviru Kuvarijacija, prosli mjesec su se pravile Reform Kocke sa Majinog bloga. Ko to jos nije vidio, mora. A ko ih nije probao nikada nece saznati sta propusta.

Ja sam i prije inao pokusaj da napravim Reform Tortu, to sam uspio da za...em, onako kraljevski. A neuspjesi mi ne sjednu bas najbolje...Reform Kocke su mi super dosle da se opet isprobam. Recept sam vise puta procitao, isto kao i komentare i bio sam siguran da nece biti greske. Ali sam zaboravio na 'Zoran' faktor.

Sve je islo kako treba (bar sam ja tako mislio)sve dok nisam probao da rezem tablu na kocke. E tu je fil krenuo da curi, iako sam ga cuvao u zamrzivacu prilicno vremena i bio sam spreman da ovaj put napravim 'Mnogo Socne Reform Kuglice'. Ranka me je od toga odgovorila i ostavio sam tablu u zamrzivacu preko noci. A prije toga evo table prvi put izvadjene iz zamrzivaca, perfektna, zar ne?


A evo i tuzne prve kocke sa filom koji bjezi da se ne moze stici...


Vrtio sam u glavi citavu noc gdje sam pogrjesio, sve sam mjere i vremena religiozno pratio, a onda se sjetih da kada sam stavio puterda se otopi, za sekundu sam okrenuo glavu i on je prokljucao, i od pocetnih 250g meni je ostalo 200ml za koje sam ja pretpostavio da je to 200g i da je ostatak ispario. E tu sam zeznuo stvar, bar ja tako mislim. Ja sam tih 200ml dodao, bez odvajanja vode. To je bila greska,kako god, ujutro sam probao opet sa rezanjem, nije islo lako, definitivno je fil jos bio raspolozen za trcanje...
Opet na Rankin nagovor, korpice su dosle u pomoc, nekako su kocke izrezane i uvaljane u mljeveni orah i stavljene u papirne korpice.


Opet ostavljene u frizideru i one su se ipak na kraju stegle i bile su superstar tog dana na veceri. Ove sa pecenim polovinama oraha su bile veci hit nego kocke sa bademima.


A da ja pisem recept, nema smisla, evo Majinog recepta od rijeci do rijeci, i necete imati greske.

Sastojci:
kora
10 belanaca (~370 g)
250 g šećera
250 g mešavine mlevenih oraha i badema 

fil
10 žumanaca (~190 g)
190 g šećera
250 g margarina/putera, tj. oko 200 g čiste masnoće, bez vode
100 g čokolade za kuvanje

i još
malo mešavine mlevenih oraha i badema za umakanje kocki
polovine oraha i celi blanširani i očišćeni bademi, za ukras

Predradnje:
- Otopite margarin u šerpici, ostavite 10-ak minuta da ostoji, masnoća će isplivati na vrh, a voda će ostati na dnu. Možete odliti masnoću u drugi sud, a vodu baciti, ili sve vratiti u frižider, pa kad se masnoća stegne izvaditi je, a vodu prosuti. Potrebna nam je samo masnoća.
- Pripremite dve šerpe, jednu veću, i jednu manju. Recimo 18 cm i 15 cm prečnika, za kuvanje fila. U manjoj će biti fil, a ona će biti zagnjurena u veću šerpu sa vodom koja vri.
- Koristite jaja S klase. Kad razdvojite belanca i žumanca od 10 jaja, izmerite ih. Ako treba dodajte još jedno jaje, da dobijete približno 190 g žumanaca i 370 g belanaca.

Postupak:
1. Uključite rernu na 200°C i pustite da se greje. Pokvasite sunđerom pleh (otprilike 24x36cm), i na tako mokar pleh stavite papir za pečenje. Odvojite belanca od žumanaca. Žumanca stavite u manju šerpu. Kad je rerna skoro ugrejana, na veću ringlu šporeta stavite veću šerpu sa vodom do 1/3, uključite na najjače, a vi počnite da pripremate koru.
2. U odgovarajuću posudu sipajte belanca i mutite mikserom 2 minuta, dodajte šećer i mutite još 2 minuta. U umućen šam od belanaca dodajte samlevene orahe i promešajte žicom za mućenje, da se orasi ravnomerno rasporede. Sipajte u pleh i izravnajte. Kora se peče na 200°C, na srednjoj visini šporeta oko 25 minuta.
3. Za to vreme pripremite fil. U manju šerpu sa žumancima sipajte šećer i mikserom mutite samo 20-30 sekundi. Prebacite šerpu sa žumancima u veću šerpu u kojoj voda vri, tako da manja šerpa uranja svojim dnom u vodu. Kuvajte žumanca  mešajući varjaćom onoliko koliko je potrebno da počnu da se stežu, i da dobiju gustinu meda koji curi sa kašike. Kod mene je to bilo oko 15 minuta, mereći od trenutka kad sam spustila manju šerpu u veću. Dodajte margarin/puter i promešajte. Zatim dodajte izlomljenu čokoladu, promašajte da se otopi, i mešajte da se sve sjedini i postane gusta emulzija. Fil ostavite da se malo prohladi.
4. Koru ohladite, prebacite na poslužavnik, bez skidanja papira. Mažite prohlađenim filom. Ostavite malo da se fil sam poravna. Celu tablu stavite u zamrzivač.
5. Zaleđenu tablu iseći na jednake kocke. Seče se zaleđena jer je fil lepljiv i ovako se najlakše iseče. Brišite nož između rezova ako krene da se lepi. Umakati bokove kocaka u mešavinu mlevenih oraha i badema. Ukrasiti polovinama oraha i blanširanim bademima.


7 comments:

  1. Zoki,
    pre svega hvala na učešću, i nakon onog iskustva sa tortom. Hvala i Ranki na učešću u "vađenju fleka" :)

    Mislim da nisi pogrešio nigde. Ovo što pominješ za puter mislim da nema veze. Kad puter "provri" ono što isparava je upravo voda, masnoća ne može da ispari. Tako da, ako ti je ostalo 200 ml "nečega" to je već bio puter bez vode, ili sa tek nekom kapi.

    Razlog za curenje je gustina ukuvanih žumanaca. Bez obzira na sve moje pokušaje da to milimetarski predvidim i vremenski odredim, to je nemoguće. Kod mene je 15 minuta u onim 18/15 šerpama dalo dobar rezultat, ali eto, tebi nije. Ako si sada kuvao 15 minuta, i ostao ti fil ovako redji, onda bi drugi put recimo produži kuvanje žumanaca na 18 minuta, ili ga na oko proceni da bude "malo gušća" nego što je bio slučaj ovaj put...

    Drago mi je da su kockice ipak ostale u osnovnoj formi, i da su mogle da se posluže i bez da se transformišu u bombice. Taj fil stvori na vazduhu jednu tanku pokoricu, koja je ponekad dovoljna da zaustavi curenje, ako ceo fil nije ekstremno redak. Mislim da je to bio tvoj slučaj.

    Sve najbolje Zoki, tebi i tvojoj porodici! :)

    ReplyDelete
  2. i unatoč svemu dobro izgledaju u ovim korpicama i vjerujem da na kraju nije bila takva tragedija što su malo curile
    Tebi i obitelji želim sve najbolje u Novoj godini!

    ReplyDelete
  3. Sve najlepse u Novoj godini, vazno je da su kolacici na kraju fino ispali i verujem da su ih gosti sa uzivanjem grickali ne sluteci da su zamalo mogli ostati bez ovih kockica.;))

    ReplyDelete
  4. Bravo za Ranku koja ti nije dala da ih pretvoris u kuglice. Ipak su lepse ovako, u korpicama, zar ne?
    Sve najbolje tebi i tvojoj porodici u Novoj 2012. godini! :)

    ReplyDelete
  5. Hvala na cestitkama, i ja zelim svima vama i vasim porodicama sve najbolje u Novoj 2012.

    Majo, ma napravio sam ih ja jos jednom prije neki dan, i ovaj put sam imao toliku gusti fil da sam ga jedva namazao na koru :). Jaja su bila definitivno starija, i ja sam zumanca duze mutio u mikseru prije kuvanja. I onda sam prvo dodao cokoladu, pa tek onda puter. Da li je moguce da to ima veze?

    kako god, opet su bile vise nego ukusne, a tebi hvala jos jednom na ovom super receptu.

    Pozdrav svima

    Zoran

    ReplyDelete
  6. znas sta, ja gledam vec par mjeseci te kocke, i citam religijozno komentare - i cini mi se lakse zavrnuti kokosi vratom nego napraviti kocke kako bog zapovijeda!

    ReplyDelete
  7. Samo dužina kuvanja, ništa drugo. Ali duže se kuvaju žumanca koja se mute 30 sekundi, od onih koje recimo mutiš dva-tri minuta. Ja sam navikla na ova "nemućena" i tu sad mogu na oko da ocenim, a kad su žumanca mnogo penasta, onda hoće me prevare. A drugi put ako vidiš da je gotov fil jako gust, sipni par kašika mleka, promuti... Lakše je spasiti stvar kad je fil prečvrst nego kad je previše redak.

    Lusitania, nasmeja me pošteno :)))

    Pozdrav!

    ReplyDelete