Thursday, November 3, 2011

Zemicke od integralnog brasna



Imaju neki datumi koji su vezani za godisnja doba. Sada gdje smo, jednom kada Haloween dodje i prodje, znamo i da je zima odmah iza coska. Ove godine, vrijeme je za divno cudo saradjivalo, tako da su i klinci imali puno vise vremena da 'trick and treat'. Nas Laki je odlucio da bude vatrogasac dok je u skoli, 'da se ne bi druga djeca uplasila'...

 



A kada je isao navece da 'trick and treat', onda je bio 'duh', bar tako on kaze :)...


E to sada nema nikakve veze sa ovim postom o zemickama sa integralnim brasnom. U stvari ima malo, kako zima dolazi tako i ja pokazujem brigu za 'g-dina' ruzmarina koji je posadjen ispred kuce.


Bice mi ga zao ako se smrzne, tako da sam poceo da pravim neke stvarcice gdje moze da se ruzmarin iskoristi. Prvo sto mi je palo na pamet su i ove zemicke, koj su Majine i ona ih zove 'Integralni hljepcici sa maslinkama i ruzmarinom'.
Ime sam promijenio, samo zato sto nisam stavio u svaku zemicku maslinku, a i sama rijec 'zemicka' nije bila dugo upotrebljena kod mene, pa eto...


A zemicke super, jednostavne da se naprave, hrskave korice, mirisne...
Morate paziti da ne budete kao ja, koji onako povrsno procita recept, pa nisam napravio mali zarez na povrsini da gurnem maslinke, nego sam samo pritisnuo maslinke u tijesto, i naravno, kada see se zemicke ispekle, neke od maslinki su odlucile da izadju vani.


 To nista nije smetalo, samo me je jos jednom opomenulo da budem pazljiviji kada citam recepte, a moj jedini komentar bi bio da se listici ruzmarina cuvaju u vodi prije nego sto se stave da se peku i da se neceim zastite. Na jakoj temperaturi mogu da izgore. Ja sam isto umijesto masti stavio biljnu mrs, to se desilo da imam u frizideru, i nisam stavio maslinke u sve zemicke, moji klinci ih bas ne mirisu previse.



A evo kako da ih napravite...

Potrebno

500 g integralnog brasna
7 g instant kvasca
125 g biljnog mrsa ili masti
300 ml mlake vode
1 kasikica secera
soli po ukusu
morske soli za posipanje
grancica ruzmarina
10-tak crnih maslinki bez kospica

A napraviti ovako:

1. Staviti u 50ml vode kasikicu secera i kvasac, sacekati da kvasac proradi. Ovo jedino da bi se provjeriolo da li je kvasac 'ziv'.
2. Od brasna, vode, biljne mrsi, soli po ukusu i kvasca zamijesiti glatko tijesto.
3. Ostaviti u blago nauljenoj posudi pokrivenoj sa prozirnom folijom na toplo mijesto da se zapremina tijesta udvostruci.
4. Nadoslo tijesto premijesiti, pa podijeliti na cetiri valjka, pa svaki valjak na 6 loptica.
5. Poprskati sprejom za ulje pleh, staviti papir za pecenje pa poredati zemicke. Nozem na vrhu napraviti mali krst, pa u svaku ubaciti polovinu maslinke. Ruzmarin staviti u maslinke ili zabosti direktno u zemicke ako ne stavljate maslinke.


6. Premazati zemicke vodom, posuti morsku so po njima, pa peci u ugrijanoj rerni na 250°C oko 20 minuta. Pokriti aluminijskom folijom ako ruzmarin krene da gori.

5 comments:

  1. Baš fino što si nas podsjetio na ovaj recept! Prekrasne zemičke a i slike su ti krasne. A maleni vatrogasac, odnosno duh je lijepo začinio cijeli ovaj post!

    ReplyDelete
  2. Vrlo privlačan presjek zemički, praviću ih iako rizikujem da ih pojedem više nego što je preporučljivo:) Mali vatrogasac a kasnije i "duh" je PRESLADAK!

    ReplyDelete
  3. Odlicno si napravio i jos lepse ukrasio.A i ovaj deckic je bas dodao uksu blogu;)

    ReplyDelete
  4. Hvala svima, Laki nas pravi mladima:).

    ReplyDelete
  5. Sad sam išla da se podsetim, znaš ti kad je to bilooooo :) Još u vreme kad su sva peciva bila mahom integralna, tek poneko belo. Sad ne pamtim kad sam nešto sa integralnim brašnom radila, tako me neke faze dođu pa prođu.
    Jest u pravu si, lisitići ruzmarina štrče pa zagore, i kod mene na slikama se vidi. Mada koliko se sećam ja sam ih vadila pre jela. Valjda :)
    Poslednja fotka je fantastična, i baš jako dobro dočarava presek, sredinu zemički :)

    Pozrdrav veliki za vas i podmladak,
    Maja

    ReplyDelete