Thursday, February 3, 2011

Stanglice 'Bilja'

For recipe in english, please scroll down



Prije par dana kada smo se vratili sa posla docekalo nas je obavjestenje o prispjelom paketu. Uvijek im se obradujem, u iscekivanju od koga je, sta je u njemu...
Ovaj put sam se stvarno slatko ismijao, pored drugih stvari u pake(tic)u i deset pakovanja samljevene plazma keksa. Bilja, moja mladja sestra sigurno cita ovaj blog, vidjela je moju prepisku sa Dadetom oko keksa i moje 'teskoce' dolaska do njega. Nije joj bilo mrsko da salje keks iz Podgorice i zbog toga ove stanglice imaju njeno ime :).


A stanglice su samo jedna od brskrajno varijacija na kolace sa mljevenim keksom, napravljene na principu sta se zadesilo u kuci i na kraju su ispale sasvim ok i 'zasluzile' ime Bilja i da se pojave na blogu.


Potrebno:

400 g mljevenog keksa 
200 g mljevenih oraha
200g sitno isjeckanih (ili grubo samljevenih) badema
100 ml javorovog sirupa
200 g smedjeg secera
125 g putera
150 ml vode

50 ml iscjedjenog soka od mandarine
200 g secera u prahu

50 g cokolade
10 ml ulja

A napraviti ovako: 

Sipti vodu i secer u serpu, promijesati i staviti da se kuva.


 Kada prokjluca dodati puter i sacekati da se istopi.


U medjuvremenu promjesati keks, orahe i bademe.


Kada se puter istopi dodati javorov sirup, a onda sve to dodati smjesi od keksa sa orasima i bademima.


Sve promjesati i napraviti kompaktnu masu.


Pleh dubine 1cm obloziti aluminijskom folijom, pa izmjesanu masu sipati na pleh i poravnati. Ivice pleha mogu da sluze kao vodilja za oklagiju (kao sto sam naucio od Dadeta, a ako nemate plitki pleh, onda par dascica, kese, oklagija...) da se lijepo poravna. Staviti pleh u frizider na hladjenje. #0 do 45 minuta je ok.

U medjuvremenu isjedjenom soku od mandarina dodati 50 g secera u prahu. Mijesati dok se secer ne istopi.


Postepeno dodavti ostatak, 150 g secera u prahu i mijesati dok se ne dobije gusti preliv.


Izvaditi pleh iz frizidera, pa ga preliti sa napravljenim prelivom. Poravnati, pa opet u frizider na hladjenje.



Istopiti cokoladu na pari, dodati ulje, sacekati da se ohladi, pa dok se jos nije stvrdla, napraviti sare od cokolade na papiru za pecenje i ostaviti i to u frizider. Ja sam ove 'sarao' po papiru koji sam zalijepio na oklagiju, precnika nekih 5cm. Zato 'sare' imaju malo zaobljenje, ideja je bila da ih vertikalno stavim na stanglice, ali je cokolada jako tanka, a glazura vec bila ocvrsla, tako da nisam uspio da 'zabijem' sare na stanglice.

Poslije par sati, izrezati kolac (ja sam rezao sa skalpelom i bilo je bez problema, glazura od secera je 'jako' njezna i lako puca) na stanglice, velicine 1x3cm ili vec po zelji, staviti sare od cokolade kao ukras i probati prvi put u zivotu Stanglice 'Bilja".



2 comments:

  1. SJAJNO !!! Sestri svaka čast i zasluženo su dobile ima po njoj !!! BRAVO!!!

    ReplyDelete
  2. svaka čast seki, a štangice sjajno izgledaju

    ReplyDelete